سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه جبران عوارض در حال حاضر ترک این عمل است. در این صورت مطمئن باشید خداوند به شما کمک خواهد کرد. همین تصمیم به ترک یک توفیق الهی است و استمرار و جدیت در آن توفیقی دیگر خواهد بود. خداوند کسانی را که در راه او قدم برمی دارند راه های نجات به آنها معرفی می کند: «و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا». و در جای دیگر می فرماید: «من یتق الله یجعل له مخرجا؛ یعنی کسی که تقوا پیشه کند (و از روی ترس از خداوند از عمل خلافی دست بکشد راه خروج از بن بست را به او ارائه می کنیم». به هر حال وعده الهی حق است البته باید حرکت از بنده باشد و با اراده جدی در انجام وظیفه کوتاهی نکند و جدیت به خرج دهد. جبران شدن عوارض این عمل، به میزان و شدت و ضعف مبتلا بودن به آن بیماری بستگی دارد.


ولی در هر صورت هر مشکلی و بیماری، راه درمان و حل دارد. اگر با جدیت و به تدریج از آن مشکل رهایی پیدا کنید مطمئن باشید عوارض آن نیز به تدریج از بین خواهد رفت. پس نسبت به این موضوع نیز نگران نباشید و با توکل به خدا و با تکیه بر اراده جدی خود و تلاش بیشتر با این مشکل مبارزه کنید و مطمئن باشید خواهید توانست به زندگی عادی تان برگردد.


تصمیم بر ترک عمل خودارضائی، تصمیم عاقلانه و ارزشمندی است و گام بسیار مؤثر و سرنوشت سازی می تواند در زندگی و بهداشت روانی و سلامت جسمانی شخص باشد. چه این که این عمل ضررهای جسمانی و روانی بدی دارد اما به قول معروف ضرر را هر جا جلویش را بگیری نفع است همین که شخص این عمل را ترک کند نشانه این است که او فردی قاطع و با اراده است و می تواند گذشته خود را جبران کنید و در واقع با ترک این عمل به سوی سلامتی، رشد و تعالی گام بردارد.


گر چه اشتباهات گذشته بی تأثیر نیست و آسیب هایی به شخص وارد می کند اما آسیب ها دو نوع است. اگر فرد به این عمل ادامه دهد تأثیرات و عوارض آنها پایدار خواهد بود اما اگر آن را ترک کند تأثیرات و عوارض آن ناپایدار خواهد بود یعنی بدن دوباره خودش را بازسازی می کند و به تدریج فرد به وضعیت عادی بر می گردد و هم از نظر جسمانی و هم از لحاظ روحی و روانی متعادل و بهنجاری خواهد شد و خداوند نیز در صورت توبه واقعی گناهان او را خواهد بخشید.


بنابراین برای جلوگیری از عوارض پایدار و حفظ سلامت جسمانی و روانی، فرد باید تلاش کند تا دوباره به این عمل ناپسند که دون شأن یک انسان مؤمن است برنگردد و خود را از چنگال آن برای همیشه نجات دهد. فرد جوانی که به این بیماری مبتلا شده می تواند از نیروی جوانی خود برای حفظ سلامتی اش بهره جوید و یک تغییر اساسی در زندگی خود ایجاد کنید. ما به نوید می دهیم که اگر این افراد مردانه کمر همت ببندند و عزم خود را جزم کنند که این عمل شنیع را ترک کنند از همه عوارض آن نجات خواهند یافت.


بسیاری از ناراحتی های حاصل از خودارضایی ممکن است با این عادت ارتباط داشته باشد، که امیدواریم با ترک آن، به تدریج بهتر رفع شود. خوردن مواد قندی مثل خرما، کشمش و عسل انجام ورزش روزانه، تفریح و گردش های سالم در بازگشت سلامتی فرد بسیار مؤثر است.


بدن انسان توانایی جبران عوارض را دارد ولی باید توجه داشته باشید که عوارضی که در طول زمان ایجاد شده به تدریج جبران خواهد شد و البته نباید توقع داشته باشید که فورا جبران شود.


توصیه ما این است که اگر موردی برای ازدواج بود، با آرامش اقدام کرده و به همسر خود در این زمینه چیزی نگویید و نگران عوارض خودارضایی هم نباشید. خود امر ازدواج باعث می شود بسیاری از نگرانی ها و استرس های فرد برطرف شود و به آرامش و سلامتی دست یابد.


این عمل ممکن است دو نوع تاثیر در این زمینه بجای بگذارد:


1- تأثیر بر روی ازدواج و زندگی مشترک: برای پیشگیری عواقب آن در صورتی که تصمیم جدی بر ترک این عمل بگیرید, پس از مدتی قوای جنسی شما به تدریج تقویت و بازسازی خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.


2- تأثیر بر روی فرزند داشتن: در این زمینه نیز شما نیاز به تقویت خود از طریق تغذیه مناسب و ورزش پی گیر دارید. هنگام آمیزش با ایجاد فاصله لازم در آمیزش زمینه تقویت اسپرم فراهم آمده بدن به طور طبیعی و به تدریج بازسازی می شود و ضعف احتمالی برطرف می گردد و تاثیر سوء بر تولید مثل نخواهد گذارد انشاء الله.


آسیب هایی که به وجود می آید بعضی به تدریج و در طول زمان جبران خواهد شد البته اگر موفق به ترک این عمل شوید، والا در صورت ادامه، این آسیب ها تعمیق می شود نه ترمیم. پس شرط اولیه ترمیم ترک است والا هر بار عمل بار انرژی فراوانی را می طلبد که چون سیستم بدن توان ندارد و لذا آسیب زا است


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :204
کل بازدید : 1131601
کل یاداشته ها : 413


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ